utorok 22. novembra 2011

Melódia môjho života (časť štvrtá)

Som rozladený. Celou cestou domov, po prašnej ceste a tráve vlhkej od raňajšej rosy zamyslene pozerám na dve lyžice. Ako mám preboha na tomto hrať? Ako sa to dá? Predsa to jediné na čom som kedysi vedel hrať bola gitara, ktorá už nie je. Umrela taká mladá. Kvôli obyčajnej ľudskej pochybosti a prchkosti.
Vraj prehliadka kapiel?! Aká kapela? Aká prehliadka? Ako sa tá mrcha opovažuje nás dvoch označiť slovíčkom "my" alebo čo i len pomýšľať na nejakú spoluprácu? No čo, o tri týždne tam jednoducho neprídem. Neprídem a basta. Ona predsa ani nevie ako sa volám. Nemá ma ako nájsť, ale pre istotu sa doma v ten deň zabarikádujem. A ani ja to neviem.
Neviem o nej vlastne vôbec nič, nič okrem toho ako vyzerá a toho, že hrá na klavír. Nič moc. No a ozaj, je to psychopatka. Takže nech si tam hrá sama, nech sama so svojím alteregom (ktoré nie je malé) vytvorí kapelu. Budú tvoriť dokonalý pár. Nerozumiem človeku ako je ona. Tá trúfalosť a drzosť, keď mi to hovorila, dívala sa mi priamo do očí a ani na sekundu nezapochybovala. Čo si o sebe myslí? Že je stred vesmíru? ...žena. Nápad to bol dobrý, prefíkaná, vedela ako to spraviť aby som na to myslel a aby som na to  stretnutie nezabudol. Lyžičky ako hudobný nástroj. Neprestáva mi to vŕtať v hlave, mám pocit, že sa až trasiem od snahy zistiť ako to všetko urobiť.
Zvedavosť ma pomaly premáha. Nie kvôli nej, ale skrátka chcem prísť na to ako sa dá hrať na dve drevené lyžice. Myslím, že ak ma počula hrať na gitare, tak by ma natoľko nepodcenila a nedala mi do ruky nejaké praveké perkusie. To by bola hlúpa, takto zahodiť moju znalosť a vydrilovanú hru.
Pohrávam sa s myšlienkou oklamať jej myseľ a prerobiť dve lyžice na niečo podobné gitare. Ležím v strede svojej obývačky na zemi zakrývajúc si tvár dlaňami. Fantázia pracuje na plné obrátky. V pozadí hrá gitarová hudba... V mojej mysli sa z hmly pomaly vynára obrazec, je to lyžička, ale má struny, pražce, kolíky..No jej zvuk nepočujem, vstávajúc zo zeme premýšľam. Vyrobiť, nevyrobiť? Čo ak práve toto chcela? Čo ak mi práve pre toto dala dve lyžičky? Aby som urobil geniálny objav a ja tam o tri týždne prídem, ona ma chladnokrvne zabije a ukradne mi môj objav? Som paranoidný? Čo? Kto to povedal?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára